Motion Tweening
Hareket tweeni bir sembolün konum, boyut, rotasyon, renk ya da
saydamlık gibi bir veya birkaç özelliğini interpole etmektir. (
interpole=iki konum ve iki boyutan yararlanarak aradaki bir konu mu
saptama işlemidir). Özetle bir hareket tweeninde iki frame arasındaki
boş framelerin bu yöntemle Flash tarafından doldurulmasıdır.
Ara framelerin Flash tarafından nasıl doldurulduğunu
toplu olarak görmenin en iyi yolu "onion skin" seçeneğini kullanmaktır.
Şekildeki ilk buton "onion skin", dördüncü buton"
modify onion markers"butonudur. Önce 1. sonra 4. butona basın,açılan
menüden "onion all" seçeneğini seçtiğinizde aşağıdaki gibi tüm
frameleri sahnede göreceksiniz.
modify onion markers"butonudur. Önce 1. sonra 4. butona basın,açılan
menüden "onion all" seçeneğini seçtiğinizde aşağıdaki gibi tüm
frameleri sahnede göreceksiniz.
İpucu: Şayet framelerden birinde
iyi yerleştirilmemiş bir hareket mevcutsa, burada bir key frame
eklenerek kullanıcı tarafından yeniden düzenlenebilir. Yeni keyframe`e
göre Flash tweeni yeniden düzenler.Böylece Flasha biraz yardımla daha
akıcı animasyonlar elde edebilirsiniz. Şimdi örneklerimize geçelim.
Örnekler basitten ileri düzeye doğru yapılandırılmıştır.
iyi yerleştirilmemiş bir hareket mevcutsa, burada bir key frame
eklenerek kullanıcı tarafından yeniden düzenlenebilir. Yeni keyframe`e
göre Flash tweeni yeniden düzenler.Böylece Flasha biraz yardımla daha
akıcı animasyonlar elde edebilirsiniz. Şimdi örneklerimize geçelim.
Örnekler basitten ileri düzeye doğru yapılandırılmıştır.
Uygulamalar:
Örnek 1 | Görünüm ve Açıklamalar |
<blockquote> Boyut, rotasyon, renk ve saydamlık değişikliğinin uygulandığı basit tween örnekleri. Önce swf dosyasını , sonra text dosyasını inceleyin. </blockquote> | |
Örnek 2 | Görünüm ve Açıklamalar |
<blockquote> Bir klavuz katman eşliğinde yapılan tween örneği. Klavuz katmanların görevi sembolün bu katmandaki mevcut klavuz çizgi yönünde hareketini sağlamaktır. İpucu: Klavuz katman daima üstte olur. Bir katmanda sadece bir klavuz çizgi kullanılabilir. Eğer birden fazla klavuz çizgi kullanacaksanız ayrı ayrı klavuz katmanlar ve onlara ait bağlantılar oluşturmalısınız. </blockquote> | |
Örnek 3 | Görünüm ve Açıklamalar |
<blockquote> Sürekli kayan bir grafik örneği. Burada kullanılan grafikler yerine butonlarda kullanılabilir. Mouse ile üzerine gelindiğinde grafiğin durması şeklinde bir animasyonu actionscript öğrenilince görülecektir. Burada basit bir kayma hareketinin nasıl yapıldığı anlatılacaktır. </blockquote> | |
Örnek 4 | Görünüm ve Açıklamalar |
<blockquote> Klavuz katman ve hareket yörüngesi kullanılarak bir dönme hareketi örneği. </blockquote> | |
Örnek 5 | Görünüm ve Açıklamalar |
<blockquote> Komplike bir tween örneği.Burada bir klavuz çizgiye eklenen birden fazla grafik sembolünü, ayrıca bir anime edilmiş grafik sembolünün klavuz çizgi boyunca hareketini göreceksiniz.Bu yöntemle grafik hem kendi animasyonunu oluşturacak hem de klavuz çizgiboyunca tween hareketini gerçekleştirecektir. </blockquote> |